17-07-2019 - St.-Job-in-t-Goor - Denderhoutem - 96 - Reisverslag uit Denderhoutem, België van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 17-07-2019 - St.-Job-in-t-Goor - Denderhoutem - 96 - Reisverslag uit Denderhoutem, België van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

17-07-2019 - St.-Job-in-t-Goor - Denderhoutem - 96

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

18 Juli 2019 | België, Denderhoutem

Nadat ik mijn kampeerbuurman drie keer goedemorgen had gewenst, kwamen we warempel aan de praat. Nerveus type, rijdt rond met zijn auto, fiets mee. We drinken samen koffie, maar als ik vraag of hij meefietst naar Antwerpen, haakt hij af.
Vis een nieuwe fietsbrug kom ik Antwerpen binnen, erg druk, maar niemand heeft haast. Auto’s laten me voor gaan, de mensen zijn vriendelijk en de taal is leuk. Een veerpont heet waterbus, en een omleiding omlegging. Holleeder had hier nog wel even vooruit gekund.
Met seniorenkorting naar de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal, kaarsje branden, even stil. Lunch bij Het Elfde Gebod (Gij Zult Genieten), en ik eet gezegende zalmsoep. Het wemelt hier van de terrasjes en gezelligheid.
Ik fiets de stad uit via de St.Annatunnel, met de lift 35 mrt naar beneden, de tunnel is 570 mrt onder de Schelde door, en met de roltrap weer omhoog. Best een avontuur voor mijn fiets en mij.
Mooie fietsroute over het jaagpad langs de Schelde, veel fietsers. Ook hier is de knooppuntengekte toegeslagen. Ik zie een stel heen en weer zoeken en vraag: waar moeten jullie naartoe? Zegt zij: naar 56!
Vandaag zit het venijn in de staart. Ik kan de toegang naar de brug over de Schelde bij Dendermonde niet vinden, weg afgesloten. Even vragen. Allez, dan moet ge dat pad in het bos nemen en met het trappeke omhoog. Gaat lekker, alle bagage moet van de fiets af. Heerlijk, dat afzien!
Terrasje in Dendermonde, en ik wil eigenlijk stoppen, blijkt de dichtstbijzijnde camping nog 20 km. Ik kom er om 20.30 uur, de eigenaar kijkt nergens vreemd van op. Al, een Caminoganger. Geen voorzieningen, maar ik biets wel een koud biertje, lekker zelf koken en erg laat in bed.

  • 18 Juli 2019 - 18:14

    Diny:

    Super leuk om je reisverslagen te lezen. En nu ook met foto's. Respect voor je om dit hele stuk alleen te fietsen, maar wel al met mooie ontmoetingen. Geniet en veel veilige fietskilometers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6641

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: