18-07-2019 - Denderhoutem - Tournai - 81 km - Reisverslag uit Doornik, België van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 18-07-2019 - Denderhoutem - Tournai - 81 km - Reisverslag uit Doornik, België van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

18-07-2019 - Denderhoutem - Tournai - 81 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

18 Juli 2019 | België, Doornik

Een langzame start vanmorgen na de lange dag van gisteren, t is of t een of t ander. Ik brand een kaarsje in de Abdijkerk van Ninove, even op gang komen.
Fietspad langs de Dender, pastalunch in Geraardsbergen waar ik de taalgrens naar Wallonië passeer, bonjour!
Vanaf Lessines spreekt het fietsboekje over een glooiend landschap, ik vind het erg pittig en moet regelmatig terugschakelen op het kleinste blad. Tegenwind kracht 4.
13 jaar geleden fietste ik met Jacinta de Camino, zij kan beter klimmen en ik beter tegen de wind in fietsen. Heb nu het gevoel dat ik voor ons allebei fiets, maar heb haar reisboeddha bij me.
De wegen zijn slecht, betonplaten met grote scheuren of asfalt met grote gaten en scherpe randen. De dorpjes lijken uitgestorven, nergens een cafeetje voor koffie.
Na 80 km kom ik in Tournai en vind het welletjes. De klimmetjes en tegenwind hebben gezorgd voor “Brinta in the legs”.
Gemeentecamping € 7,40, maar alleen in het Frans.

  • 19 Juli 2019 - 03:30

    Marlies:

    Goede morgen, hopelijk heb je wel goed kunnen slapen en ben je , na een ontbijtje, weer wat fitter. Voor vandaag een goede fietsdag gewenst. Zet hem op, je kunt het.
    Dikke

  • 19 Juli 2019 - 07:20

    Agnes Brugman:

    Hallo kanjer.
    Gaat goed joh. Leuk o. Je te volgen. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6651

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: