29-07-2019 - Vouvray - Saintes - 15 km / 300 km - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 29-07-2019 - Vouvray - Saintes - 15 km / 300 km - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

29-07-2019 - Vouvray - Saintes - 15 km / 300 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

29 Juli 2019 | Frankrijk, Saintes

We ontbijten gezellig samen en dan neem ik toch echt afscheid van Gregor en Vera. Trappen naar Theo is vandaag Treinen naar Theo. Ik fiets langs de Loire naar Tours en brand een kaarsje in de Cathedrale St.Gatien, wat een imposante kerk. Veel pelgrims hier.
Op het station koop ik treinkaartjes voor de reis naar Saintes, ik vind het retespannend. Eerste traject naar Poitiers, daar moet ik twee uur wachten tot de overstap naar Angouleme. Hoewel Poitiers een stad van kerken is, loopt hier veel gajes rond en bedelaars. Ik voel me er niet prettig. De fiets past niet in de lift, alle bagage moet eraf. De overstap in Angouleme gaat goed, de conducteur wijst me welke coupe ik moet hebben, en de fiets moet worden opgehangen. Ammehoela, krijg ik niet voor elkaar. Ook vergeten de kaart te stempelen. Met klotsende oksels zit ik het traject naar Saintes uit. Maar het lukt! Ik vind nog net voor sluitingstijd een supermarkt en op weg naar de camping een restaurant. Oh, un bierre! En lekker eten.
Apparatuur opladen, bellen met Oskar en Theo, alles weer vanouds, morgen weer fietsen.
Maar ik kijk terug op twee waardevolle dagen met twee ontzettend lieve mensen, nogmaals dankjewel!

• 31 Juli 2019 - 18:17

Jacinta Mensink:

Salut, salut, un autre message de moi. Eerst trappen en dan treinen naar Theo, het klinkt super goed. In het Frans is het les vélos et les trains à Theo. Klinkt toch minder, dan trappen en treinen naar Theo. Meestal klinkt iets in het Frans mooier dan in het Nederlands. In dit geval dus niet.
    300 kilometer treinen is echt heel ver. Maar wat een gedoe om steeds weer de bagage van de fiets te moeten halen, het is niet anders.
    En wat een bekende plaatsnamen lees ik in de verslagen Poitiers, Angouleme, op weg naar Santiago de Compostella in 2006 hebben wij, jij en ik Hanny, het allemaal gefietst. Fantastisch.
    Het is een mooi avontuur. Une belle continuation du voyage. Bonsoir et au revoir. à plus tard.