13-08-2019 - A Guarda - Belinho - 50 km - Reisverslag uit Belinho, Portugal van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 13-08-2019 - A Guarda - Belinho - 50 km - Reisverslag uit Belinho, Portugal van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

13-08-2019 - A Guarda - Belinho - 50 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

13 Augustus 2019 | Portugal, Belinho

De ferry gaat pas om 12.45 uur, de Italianen wachten er niet op, ze moeten naar Lissabon. Ik neem de tijd voor koffie, mail, bellen met Jacinta die een hele nare val heeft gemaakt en met Immy.
De overtocht over de Rio Minho is geweldig, dag Spanje, hallo Portugal. Aankomst in Caminha, ik ga direct naar het centrum om te eten, beetje bibberig. En meteen een uur verdiend, want het is hier een uur vroeger.
De Atlantische kustroute (euroveloportugal.com) is verdeeld in 18 secties, van zuid naar noord. Immy heeft ze in mijn gps allemaal omgedraaid, en het werkt perfect. Ik kom er wel achter dat de route over houten vlonders en hobbelige keien gaat. Nu moet ik alsnog met de fiets lopen, haha, maar er is een optie ‘vermijd onverharde wegen’ heb ik ontdekt.
Bij Viano do Castelo steek ik de Rio Lima over.
Camping iets voor Esposende, kost niet wat, maar is ook niet wat. Erg afgelegen in een nationaal park, een primitieve bar/restaurant, en de taal is voor de Portugese die dit runt een groot probleem. Morgen richting Porto!

• 13 Augustus 2019 - 21:06

Marlies:

Hoi hoi
    Land 5 land van je eindbestemming.
    Top hoor, Porto is een mooie stad, omgeving daar met de rivier is schitterend, portje drinken is er geen straf.
    Geniet van alles meisje

• 14 Augustus 2019 - 11:51

Jacinta Mensink:

Lieve Hanny, succes met de laatste loodjes. Nog een paar dagen en dan weer bij Theo. Lieve groet en dikke knuffel.

• 14 Augustus 2019 - 18:24

Carin:

Hoi Han, weer aan 1 stuk verslagen gelezen. Het is en blijft een boeiend reisverslag.
    Had de mooie, opbeurende reacties van jou Jacinta al gemist..Hanny ook denk ik..
    maar ze kan het nu wel alleen ha ha.. dat heeft ze al meermaals bewezen.
    Ophalen is geen optie Theo..
    Geniet nog van de laatste (fiets)dagen.. dikke knuffel