15-08-2019 - Vila Nova de Gaia - Alte - 550 km - Reisverslag uit Faro, Portugal van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 15-08-2019 - Vila Nova de Gaia - Alte - 550 km - Reisverslag uit Faro, Portugal van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

15-08-2019 - Vila Nova de Gaia - Alte - 550 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

15 Augustus 2019 | Portugal, Faro

En ineens wordt alles anders. Toen ik met Theo belde gisteravond waren we allebei een beetje kriebelig, niets voor ons. Het is nog een heel eind fietsen en ik besluit morgen te proberen of ik nog een stukje met de trein kan.
Maar vanmorgen om 8 uur belt Theo: goedemorgen, ik ga Diek uitlaten en kom je ophalen! Wat? Ja, zegt Theo, ‘t is mooi geweest, je vraagt teveel van jezelf.
Ik ben helemaal van slag, wat lief, maar ik besef ook dat hij gelijk heeft. Ik ben bijna 5 weken alleen onderweg, het eist zijn tol.
Dus: tent inpakken en naar het station. Ik kan de fiets in de trein meenemen naar Coimbra.
15 augustus is een feestdag in Portugal, Maria ten hemelopneming. Het is overvol op het station, restaurant gesloten. Er komt een wandelaar aan, zijn reis is uitgevallen vanwege de feestdag. Hij komt uit Amerika en heeft de Camino gewandeld, wonderful experience. Wat is het voor feestdag, vraagt hij. Ik zeg Santa Maria goes to heaven. Hij heeft er nog nooit van gehoord.
De fiets in de trein is geen succes, ik krijg hulp van een Engelssprekende Portugees die me uitlegt dat Portugal geen fietsland is en dat ze ook nog geen ervaring hebben met reizende fietsers. Hij helpt me in Coimbra met de fiets en de bagage, en ik bedank hem.
Ik hoor een fluitje, en daar is Theo, zo bizar en wat fijn om elkaar weer te zien. Alles in de auto, we eten onderweg en rijden de 450 km naar huis. Het is goed zo. Bellen met de kinderen, en we drinken er nog maar een wijntje op samen, beetje onwerkelijk allemaal.

Het fietsen is klaar, mijn geweldige reis Trappen naar Theo is ten einde. Ik heb zo’n 2.000 km gefietst; 1250 km getreind en zelfs 450 km per auto gereisd. Het weblog is 2.400 keer bekeken, en ik heb ontzettend veel lieve berichtjes en appjes gehad.
Ik heb veel lieve mensen ontmoet en veel hulp gehad. En als dat eens niet zo was, waren er altijd wel anderen die mij wilden helpen.
Er waren leuke campings, en ook minder leuke, maar ik heb altijd heerlijk in mijn tentje geslapen.
Mijn Miepje heeft me goed de weg gewezen, en mijn fiets heeft me geen moment in de steek gelaten. Ik ben erg gehecht aan mijn fiets en praat er ook mee. Het is een Giant Expedition en ‘t zal nog een dingetje worden om hem achter te laten in Portugal.

Mijn missie is geslaagd, mijn eigen bedevaart naar Theo en wij gaan nu lekker samen vakantie vieren!

Lieve groet van mij,
Hanny

  • 16 Augustus 2019 - 08:42

    Marlies:

    Wat mooi en lief Hanny, je hebt een vriend uit duizenden. Wat een topper,
    Jij ook hoor, je hebt het super gedaan, deze ervaring neemt niemand je meer af.
    Petje af!

  • 16 Augustus 2019 - 12:56

    Willempje:

    Gefeliciteerd Hanny!! Wat een prestatie, ik doe het je niet na!! Rust nu maar lekker uit bij Theo! T zal wel vreemd zijn de eerste dagen!
    Wij vliegen 16 sept weer die kant uit! Tot wanneer blijf jij? Ben heel benieuwd naar je verhalen!!! Lieve groet beiden, Willempje en Fred

  • 17 Augustus 2019 - 19:15

    Diny:

    Super dat jouw missie geslaagd is. 5 weken fietsen is niet niks. Veel gezien en ook afgezien, veel mensen ontmoet, maar toch steeds alleen verder.
    Maar wat een mooie afsluiting van je reis. Opgehaald worden door Theo.
    En nu afkicken en heerlijk samen genieten.
    Heb met veel plezier je reisverslagen gelezen en de rest horen we nog wel een keer als je weer terug bent in Diepenheim.

  • 18 Augustus 2019 - 03:02

    Agnes:

    Hoi super stoere meid.

    Wat een prestatie en wat een liefde lees ik in je verhaal. Alle mooie ervaringen zijn kostbare schatten. En nu met de grootste schat genieten van elkaar en de verdiende vakantie.
    Ik kom net terug van een rondje elfstedentocht en heb genoten. Tijdens het fietsen realiseerde ik me dat jij dit rondje in 1 dag gereden hebt. Ik heb er wel iets langer over gedaan en heb genoten van het landschap en leuke overnachtingsadressen. Het weer was wisselend.

    Nog fijne tijd. Lieve groet

  • 18 Augustus 2019 - 16:07

    Vera:

    Hoi Hanny,

    Gefeliciteerd! Je hebt het gered. Ontzettend veel respect daarvoor!
    Trouwens, ik praat ook met mijn fiets, niets vreemds aan. Fijne tijd samen met Theo en leuk dat we elkaar mochten ontmoeten, groeten van Vera

  • 22 Augustus 2019 - 15:55

    Marjascheffer:

    Hallo hanny wat ben je een topper! Een hele prestatie en dat helemaal alleen. Petje af. Geniet nog even lekker van je vakantie en tot gauw. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 1325
Totaal aantal bezoekers 6653

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: