01-08-2019 - Lacanau - Belin-Beliet - 95 km - Reisverslag uit Belin-Béliet, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 01-08-2019 - Lacanau - Belin-Beliet - 95 km - Reisverslag uit Belin-Béliet, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

01-08-2019 - Lacanau - Belin-Beliet - 95 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

01 Augustus 2019 | Frankrijk, Belin-Béliet

We vertrekken vroeg, mijn Miepje wijst ons de weg het stadje uit en de route weer oppikken. Het regent, ik vind het geen probleem. Jeanet fietst vooruit, alle Gps-bestanden inmiddels opnieuw op haar telefoon. Ik vond dat te tricke, als er iets met je telefoon gebeurt ben je alles kwijt.
We fietsen ieder ons eigen tempo, ik geniet van de paden door het woud. Er wordt gewerkt aan een Regeneration project voor nieuwe aanplant.
We drinken samen koffie in Ares, de zon komt door en we spreken af elkaar in Salles op de camping te treffen.
In Audenge ga ik van de route af. Het prachtige fietsboekje van Clemens Smeerman spreekt van een mosselhaventje hier. Het ziet er prachtig uit met de oude houten huisjes van de oestervissers. Ik zoek een restaurantje, hier wordt al 40 jaar dezelfde lp gedraaid. Ik vind dat ik eigenlijk wel vis moet bestellen, durf ik dat? Heb van Theo wel heel veel vis leren eten.... ik neem de gok en bestel Salade de l’Ocean. Het is heerlijk: inktvis, mosselen, garnalen en gerookte zalm. Ik peuzel alles met mijn handen op, dit is genieten!
Ik stap weer op de fiets en ben Salles voorbij voor ik er erg in heb en beland in het volgende dorp Belin-Beliet. Jeanet moet er om lachen: fietsen ging heerlijk zeker? O ja, maar de natuurcamping waar ik beland iets minder, het is meer een veredelde kampeerplaats met een primitief gebouwtje. Hier staat een groep zigeuners en een enkele camper. Ben eerst wat bang, toch maar opbouwen en over de vooroordelen heenzetten. ‘t Wordt morgen vanzelf weer licht.

Fijn dat mijn weblog weer is bijgewerkt, maar uploaden van de foto’s blijft lastig. En als het lukt, krijg ik ze niet bij de goede dag.
Excuses hiervoor, jullie moeten straks bij mij thuis mijn album maar komen inzien (uiteraard met een wijntje)
Dank voor het volgen en voor de lieve berichtjes!

  • 01 Augustus 2019 - 18:40

    Theo:

    De foto die ik gezien heb van Salade de l’Ocean zag er geweldig uit Hanny.
    Fijn dat het je zo goed gesmaakt heb.

  • 02 Augustus 2019 - 05:38

    Willempje:

    Lieve Hanny,
    Enige tijd radiostilte van onze kant, maar dat kwam omdat we door de Baltische staten en Polen reden. We hebben je echter wel gevolgd op mijn iPhone. Wat schrijf je beeldend, ik zag het allemaal voor me! Erg leuk om te lezen. Ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen en het lijkt mij geweldig om in Portugal alles over je reis te horen. Wij gaan de tweede helft van september en eerste week van oktober weer naar Boa Terra, en hopen je dan daar te ontmoeten.
    Intussen blijven we je volgen!! Veel succes en plezier! Willempje en Fred

  • 02 Augustus 2019 - 06:51

    Jacinta Mensink:

    Une bonne matin, s'est levé tôt et faire du vélo une longue journée. Wat fijn dat je weer een lange dag hebt kunnen fietsen, gedeeltelijk samen en gedeeltelijk alleen. Heerlijk je eigen weg gaan en een fantastische vissalade in de buurt van een mosselhaventje. Wat mooi om te fietsen door een prachtig woud, door mooie lieflijke franse dorpjes en uiteindelijk te eindigen op een camping met zigeuners. Op een van onze fiets reizen was de ervaring op een camping met zigeuners niet prettig, maar die camping werd vooral bezocht door zigeuners, wij waren toen niet het slachtoffer, maar een fietser met een aanhangwagentje. TOP HAN, dat je je over de vooroordelen hebt heengezet. Ik hoop dat je goed geslapen hebt.
    Ik vind de tekst van Uba hierboven bijzonder, maar misschien zegt jou dat iets.
    Une bonne route aujourd'hui. Au revoir, ma chérie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 6688

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: