14-08-2019 - Belinho - Vila Nova de Gaia - 81 km - Reisverslag uit Vila Nova de Gaia, Portugal van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 14-08-2019 - Belinho - Vila Nova de Gaia - 81 km - Reisverslag uit Vila Nova de Gaia, Portugal van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

14-08-2019 - Belinho - Vila Nova de Gaia - 81 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

14 Augustus 2019 | Portugal, Vila Nova de Gaia

De kilometerteller van de fiets heeft het opgegeven en ik vind in Esposende een fietsenmaker. Met hulp van een Engelssprekende klant leg ik uit wat ik wil: een nieuwe teller; het totaal gereden km 13.650 overzetten op de nieuwe teller; en de teller monteren. Hij gaat ermee aan het werk, mooi, dat heb ik weer voor elkaar. Ik mag niet betalen voor de montage, alleen voor de teller. Dus dikke fooi, en ze zwaaien me uit.
De route: ik fiets grote stukken langs de N13 omdat daar asfalt ligt. De klinkerwegen in de dorpjes zijn niet te doen. Maar in de wat grotere plaatsen zoals Villa do Condo volg ik de prachtige boulevard. Kom hier langs het hotel waar Theo en ik tijdens de Camino Portugues onze eerste overnachting hadden. Die wandelcamino mag nog wel op herhaling, het was schitterend.
Vanuit het drukke Porto is de camping even zoeken, ik moet zelfs met een pontje over de Douro. De camping is sfeerloos en het toiletgebouw erg gedateerd. Maar een prima restaurant en ik drink er heerlijke Esteva Douro wijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 6665

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: