06-08-2019 - Bilbao - Santander - trein - Reisverslag uit Santander, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 06-08-2019 - Bilbao - Santander - trein - Reisverslag uit Santander, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

06-08-2019 - Bilbao - Santander - trein

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

06 Augustus 2019 | Spanje, Santander

Ik pak de tent weer in en fiets terug naar Bilbao, iets andere route dan gisteren geeft Miepje aan, natuurlijk vanwege eenrichtingsverkeer. Zo kom ik helemaal door de haven, lijkt Rotterdam wel. Er worden containers omhoog getakeld die boven mijn hoofd slingeren. Goed dat ik een helm op heb, denk ik bij mezelf.
Het Guggenheim museum oogt imposant, het blijft bij foto’s van de buitenkant.
Ik koop een kaartje voor de trein naar Santander € 8,90 + € 3,00 voor de fiets. De lokettist spreekt alleen Spaans, schrijft op een briefje dat er 1 fiets meegaat, en legt uit dat hij me straks helpt, het spoor is boven.
Eerst naar de kathedraal, veel goud, maar een prachtig beeld van Jacobus. Koffie met lekkere hapjes, broodje mee voor onderweg en ik ga weer naar het station.
De hulp is wijzen waar de lift is, bagage moet eraf, geen probleem. Een collega komt mij boven helpen om door het poortje te gaan en wijst me het goede spoor: niet 2, maar 1! Er wordt wat gerangeerd met treinen en dan komt de trein naar Santander aan, met wagon voor de fiets. De conducteur in eigen persoon helpt me ermee.
Hij is zo belangrijk op deze trein met 2 wagons. De tijd heeft hier stilgestaan, ik vind het erg relaxed na de buikpijn van gisteren. Als nieuwe mensen instappen en geen kaartje hebben, betalen ze contant aan de conducteur. Hij heeft een soort Dymo, stopt er een blanco kaartje in en maakt een print voor de reiziger.
Al boemelend tussen groene heuvels en soms donker door tunnels, kom ik na 37 stationnetjes aan in Santander. Boodschappen, leuke camping, met speciaal veld voor motorrijders. Blij dat ik het heb doorgezet, zonder strijd geen overwinning!
Nog even mijn weblog bijwerken, heb inmiddels een heus webteam: Kasper houdt de locatie bij en Theo plaatst de foto’s, geweldig toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6692

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: