08-08-2029 - Oviede - Ares - trein en 15 km fiets - Reisverslag uit Ares, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 08-08-2029 - Oviede - Ares - trein en 15 km fiets - Reisverslag uit Ares, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

08-08-2029 - Oviede - Ares - trein en 15 km fiets

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

08 Augustus 2019 | Spanje, Ares

Het is mistig en nog donker als ik vanmorgen naar het station fiets. Even hannesen met lift, trap en roltrap en daar gaan we weer, 7 uur boemelen naar Ferrol.
Veel donkere stukken door tunnels, wat moet er een werk zijn verzet om deze spoorlijn aan te leggen. De trein volgt de Ruta do Norte van de Camino de Santiago. Het is een zware route, en voor veel wandelaars te zwaar, gezien het aantal dat de trein in komt strompelen. Een enkele MTB-er volgt een stuk van het pad, maar voor fietsers is de iets zuidelijker gelegen Camino Frances de enige optie.
De zon komt door en het uitzicht is schitterend.
Na 6 uur stopt de trein in Burela en dat is ook ‘t laatste dat-ie doet. Technisch probleem, we moeten er allemaal uit, over 5 minuten komt er een bus, de fiets kan mee. Er reist een Spaanse jongen met MTB mee, hij vertaalt voor me. We wachten af, na drie kwartier komt er een bus. Bagage en fietsen onderin, ik vind het helemaal niets. De conducteur zit voor in de bus als een soort reisleider en zo rijden we langs alle stationnetjes tot we met 2 uur vertraging in Ferrol zijn. Ik wil nog even lekker fietsen, zeg adios tegen de conducteur en mijn Spaanse maatje. Zo’n 15 km naar het zuiden vind ik een camping in Ares. Strandcamping, ZW5 en het regent. Lieve buurtjes helpen even de tent opzetten en vooral de haringen goed de grond in te slaan. Ja oma, daar moet je een sterke man voor zijn, zou Jax zeggen, ik doe het wel even.

  • 08 Augustus 2019 - 16:56

    Theo:

    Regen stuur maar wat door naar omgeving Alte het is hier erg droog.
    Nog een paar dagen en je ben in Portugal Hanny !

  • 08 Augustus 2019 - 18:08

    Clara:

    Ha die Hanny, die kan er wat van. Wat zal je veel zien, en wat maak je veel mee. En elke dag wat anders. En dan ook nog s’avonds je tentje opzetten. Gelukkig vandaag lieve mensen die je hebben geholpen met opzetten. Volgens mij kan je nu de tent wel opzetten met je ogen dicht. Maar wat schrijf je mooi, en dan die humor van jou daar geniet ik van. Het schiet al aardig op, nog even en dan ben je bij Theo. Succes verder en knuffel van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6691

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: