10-08-2019 - Irixoa - Santiago de Compostela 96 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 10-08-2019 - Irixoa - Santiago de Compostela 96 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

10-08-2019 - Irixoa - Santiago de Compostela 96 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

10 Augustus 2019 | Spanje, Santiago de Compostella

Ontbijt om 7.30 uur en de lieve, beetje Engelstalig sprekende dame, die me gisteravond zo warm welkom heette, maakt toast voor me met marmelade (Hero) en jus en koffie. Ik ben een slechte ontbijter, kauw het brood weg, moet wel voor de brandstof. Ben ook een beetje emo, als iedereen zo lief voor me is, brokkel ik af. Ze haalt de fiets uit de garage en wenst me goede reis.
Om 8.00 uur al op de fiets, lange en zware tocht naar Santiago. Eerste stuk zwaar op een afgelegen weggetje, weer lopen met de fiets. Dan kom ik op grotere wegen, waar auto’s rijden, en een enkele wielrenner. Ik laat de bergen achter me.
Pauze in Curtis, redelijke stad, staat zelfs op de kaart die ik van Noord-Spanje heb gekocht, schaal 1 : 1 miljoen, hoef ik niet zo vaak om te vouwen.
Zo’n 20 km voor Santiago beginnen de zware klimmen, ik kom via het vliegveld de stad binnen. Maar maakt niet uit welke kant, alle routes zijn zwaar. Veel wandelaars, geen enkele fietser.
Maar toch euforie om hier binnen te fietsen, route naar de camping is echt steil, maar ik ben er. Lekker biertje, aahh! Veel spierbal- en duimappjes van de kinderen, zo lief. Ook de berichtjes op het weblog doen me goed, dank jullie wel allemaal!

  • 10 Augustus 2019 - 19:48

    Diny Van Der Kolk:

    Wat knap dat je na zo'n zware fietstocht toch nog weer een mooi reisverslag kunt maken. Dan heb je ook wel een biertje verdiend :-)
    Prachtig om al je belevenissen te volgen.
    En elke keer weer de tent opzetten, slapen en weer inpakken. Zal onderhand wel in recordtempo gaan.
    Nog even en je bent al in Portugal, wat een prestatie. Benieuwd naar je belevenissen daar.
    Groeten oet Deepn.

  • 11 Augustus 2019 - 07:41

    Vera:

    Joehoe! Het hebt het gered! Dat moet een geweldig gevoel zijn. Je bent een groot voorbeeld voor me. Ga je nu ook een certificaat halen? Groeten van Vera

  • 11 Augustus 2019 - 09:34

    Willempje:

    Hallo Janny, je bent in Santiago de Compostela!! Wat een prestatie! We zijn allemaal erg trots op je, maar je moet zelf ook heel blij zijn dat je dit doel alvast bereikt hebt!
    Nu nog de laatste etappe, door Portugal. We blijven je volgen, veel liefs, Willempje en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 6687

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: