Voorbereiding en proeffietsen - Reisverslag uit Diepenheim, Nederland van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu Voorbereiding en proeffietsen - Reisverslag uit Diepenheim, Nederland van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

Voorbereiding en proeffietsen

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

11 Juli 2019 | Nederland, Diepenheim

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Voorafgaand aan mijn reis moet een aantal keuzes worden gemaakt, zoals:
- ga ik alleen of met iemand samen? Het is een lange reis, en na veel overleg besluit ik om alleen te gaan, maar dan moet ik wel zeker zijn van de goede route.
- de Garmin Edge blijkt een super-simpele gps, ik ga er direct mee oefenen.
- ik moet zo weinig mogelijk bagage meenemen om door de Pyreneeen te komen, dus schaf ik een nieuw tentje, slaapmatje enz. aan, inmiddels bij Bever kind aan huis.
- de route is door het binnenland van Spanje het kortst, maar ook het zwaarst met veel klim en weinig voorzieningen. Ik besluit de Camino naar Santiago de Compostela te volgen, en daarna de Atlantic Coast naar het zuiden van Portugal. Schatting 4.000 km.
- datum vertrek zondag 14 juli 2019.

Proeffietsen
Een week voor vertrek fiets ik in twee dagen naar Eindhoven, waar Theo vanuit Portugal aankomt om mij uit te zwaaien.
Met de bagage in drie tassen, zonnecel achterop en mijn fiets tip-top in orde, fiets ik voor de eerste overnachting naar de Rijnoever camping in Oosterbeek. Het zonnepaneel werkt niet (volgens mij), want de display laat niets zien. Ik wil straks niet elke dag uit eten, dus pannetjes en gasbrander mee om zelf te kunnen koken. Boodschappen bij de Appie en bij aankomst op de camping valt de regen met bakken uit de lucht. Het tentje is ineens wel heel klein... Improviseren onder een afdakje, volgende morgen schijnt de zon weer.

Ontbijt, inpakken, koffie bij de buurtjes die vol belangstelling zijn voor mijn verhaal. Ze hebben zelf veel met de motor gereisd, maar na een ernstig ongeluk kan dat niet meer, nu reizen ze luxe per camper. Waarom Portugal? Ik vertel dat Theo en ik elkaar kennen van een datingsite, dat ik alleen heb gezocht naar een man in Overijssel en in de Algarve belandde. Inmiddels pendelen we al drie jaar heen en weer. Ze wensen me veel geluk, daar ga ik weer, het pelgrimsgevoel begint te komen.
Na 100 km camping in Veldhoven, net op tijd voor de WK-finale van de voetbalvrouwen tegen de VS. Ik duik direct de kantine in met een biertje en heb ineens ook verstand van voetbal, jammer dat “we” verliezen.

Volgende dag tref ik Theo op Eindhoven Centraal en gaan we samen met de trein weer naar huis. Theo duikt direct op de zonnecel die het wel degelijk doet, maar alleen als apparatuur wordt gekoppeld. Techniek is niet mijn sterkste kant, maar ik ben wel mijn eigen energiebedrijfje.


  • 14 Juli 2019 - 11:47

    Marijke Scholte In 't Hoff:

    Hoi Hanny,

    Arné en ik wensen je veel succes met de fietsreis naar Theo. Je bent een stoere, sterke vrouw dus het gaat wel lukken om naar Portugal te fietsen.

    Hopelijk zijn de weergoden je goed gezind tijdens de reis.

    Groetjes en veel succes!

    Arné en Marijke

  • 14 Juli 2019 - 18:38

    Clara Segers:

    Lieve Hanny, ik wens je heel veel succes. Ik vind het knap van je. Geniet van je fietsreis. Ik weet dat je het kan, en dit ook heel graag wil doen. Het is niet niks, maar je hebt een doel om ergens naar toe te fietsen na Portugal. Theo zal trots op je zijn. Ik zal elke dag aan je denken. Succes!

  • 15 Juli 2019 - 10:02

    Geert Wolff:

    Hanny, ik wens je heel veel plezier en 0 lekke banden. Maar bovenal genieten

    groet Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6674

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: