11-08-2019 - Santiago de Compostela - Vigo 20 km - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 11-08-2019 - Santiago de Compostela - Vigo 20 km - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

11-08-2019 - Santiago de Compostela - Vigo 20 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

11 Augustus 2019 | Spanje, Vigo

Ondanks alle aanmoedigingen zijn er wel eens momenten dat ik denk: waar ben ik toch mee bezig! Maar na aankomst op de knusse en petieterige camping vanavond weet ik het weer: het mag gewoon leuk zijn.
Theo zei gisteravond nog: als je er genoeg van hebt, haal ik je op, maar morgen niet hoor! Maar zo zit ik niet in elkaar.
Vanmorgen even lekker de tijd genomen, benen zijn nog een beetje bibberig, mentholgel helpt. Social talk met de buurvrouwen, een Duitse en Nederlandse. Allebei met man het Spaanse deel gefietst, en het is hun vies tegengevallen. We hebben het over de geestelijke strijd met jezelf: de fiets, afstand en klimmetjes. Ik kan nog niet evalueren, want ik ben er nog niet. Hoewel het einde na 4 weken in zicht mag komen.
Ik pak de boel weer in, doei, naar de kathedraal. Ik wil de apostel Jacob graag omarmen, maar de wachtrij voor de ingang is stratenlang. Jammer jonguh, volgende keer beter.
De regen valt met bakken uit de lucht en het is druk in Santiago. Het Compostelaat registreert dagelijks 2.000 pelgrims uit de hele wereld.
Lekker lunchen, ik tref een jong Italiaans stel dat de Camino Portugues heeft gewandeld. Net als Theo en ik vonden zij Ponte de Lima ook zo leuk. Ze komen uit Bologna. Ik vertel dat Immy en ik op weg naar Rome daar geweest zijn. Wij fietsten de oostroute en vonden Assisi nog mooier dan Rome. Ze zijn nog nooit in Assisi geweest.
Naar het station, treinkaartje voor Vigo, ik wil naar Portugal. Ik hoor dat de wachttijd voor pelgrims terug naar Hendaye 2 weken is.
Camping aan de kust, 10 km fietsen, plekje op een overvol trekkersveld, € 10,00, maar het is hier heerlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6694

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: