30-07-2019 - Saintes - Soulac-sur-Mer - 60 km - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 30-07-2019 - Saintes - Soulac-sur-Mer - 60 km - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

30-07-2019 - Saintes - Soulac-sur-Mer - 60 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

30 Juli 2019 | Frankrijk, Soulac-sur-Mer

Om de kustroute te fietsen is het mijn bedoeling om vandaag Royan te bereiken. Ik zet de fiets aan de kade in Saintes bij de “Arc de Triomphe” en loop te bellen met Theo. Ineens staat er een fiets met gele tassen naast die van mij en iemand wenkt. Het is Jeanet, de vrouw die ik in Breda heb gesproken. Wat een toeval. Haar telefoon is gecrasht, ze is erg onthand. We drinken samen koffie en dan op pad voor een nieuwe telefoon. Na de lunch besluiten we om samen te gaan fietsen. Pas na de middag vertrekken we voor de 40 km naar Royan, veel klim en loeiharde tegenwind. De oversteek met de.veerboot naar La Pointe de Grave is spectaculair, maar het wordt al aardig laat.
We pikken de duinroute op richting Soulac-sur-Mer, drukke badplaats. Pizza en biertje en op zoek naar een camping. Die vinden we om 22 uur, geen plek meer. Maar we laten ons niet wegsturen. We krijgen een illegaal plekje, kletsen nog even met een wijntje. Morgen zien we wel verder.

  • 31 Juli 2019 - 18:26

    Jacinta Mensink:

    Goedenavond, wat komen jullie laat aan op de camping. Maar ja, onderweg zonder telefoon is ook niet meer te doen. Hadden wij in 2006 ook al die communicatie bij ons? Ik weet het niet meer en ik weet ook niet meer of ik toen elke dag contact heb gehad. Nu is dat ondenkbaar, een dag zonder telefoon ... het hoort bij onze primaire levensbehoefte.
    Weet je nog, Hanny, dat Sjef zijn portemonnaie was kwijtgeraakt met zijn betaalkaarten etc. Toen hebben wij hem ook geholpen. Op zo'n lange reis kom je altijd wel iets of iemand tegen waar iets mee is. Of mijn fototoestel en daar aangifte van doen! Hilarisch!
    Of toen ik op een reis voor een bank stond en geld wilde pinnen en er zomaar 500 euro uit kwam rollen. Het zijn herinneringen die je altijd bij blijven.
    Girl Power kun je goed gebruiken door je 's avonds om 22.00 niet weg te laten sturen, omdat de camping vol is. STOERE VROUWEN.
    Groet en een dikke knuffel.

  • 31 Juli 2019 - 19:05

    Dineke:

    Hanny wat super dat je al zover bent.
    En wat een stoere vrouw ben je.
    Veel succes verder

  • 31 Juli 2019 - 23:25

    Marlies:

    Hoi hoi,

    Toeval bestaat niet, het moest zo zijn om Jeanet weer tegen te komen. Wat een gedoe met de trein zeg, heb je dat ook weer meegemaakt. Uiteindelijk kom je wel waar je wezen wilt.
    Wat een spannende reis ben je toch aan het maken en wat waardevol al die mooie ontmoetingen.
    Veel plezier vandaag weer met fietsen, houd je taai

  • 01 Augustus 2019 - 07:05

    Ans Ludwig:

    Bom dia, let ik ff niet op zit je alweer in zuid
    Frankrijk. Volgens mij krijg je onder Bordeaux nu een
    Mooi vlak duin achting stuk.
    Wat heerlijk dat je fijne mensen tegenkomt.
    Mooi dat je weer opgeknapt bent en ervan kunt
    genieten. Dikke knuffel
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 6659

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: