03-08-2019 - Vincent-de-Paul - Hendaye - 20 km - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 03-08-2019 - Vincent-de-Paul - Hendaye - 20 km - Reisverslag uit Hendaye, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

03-08-2019 - Vincent-de-Paul - Hendaye - 20 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

03 Augustus 2019 | Frankrijk, Hendaye

Rustige fietstocht naar Dax, onderweg nog even lekker bellen met Oskar. De stad is druk, gele-hesjesdemonstraties en veel geclaxonneer. Ik fiets direct naar het station. Een kaartje met velo naar Hendaye is zo geregeld, maar over het Spaanse traject kunnen ze niets zeggen. Ik waag het erop. De trein naar Hendaye gaat om 13.00 uur. Fiets in de lift en ik voel me een ervaren treinreiziger in Frankrijk. Maar toen ging de trein niet. De volgende gaat om 14.30, natuurlijk afgeladen vol. Ondanks de drukte en het geduw vind ik de treinreis naar de kust erg leuk. Kan in elk geval zeggen dat ik nog in Biarritz ben geweest.
In Hendaye informeer ik bij het Spaanse treinreisloket Eusketron, maar hoe vriendelijk de Engelstalig sprekende Spanjool ook is, hij kan me. Iet helpen met een treinkaartje. Misschien in San Sebastián?
Ik voel me wat gedesoriënteerd, fiets Hendaye wat rond, wat nu? Glas wijn op een terras, boodschappen bij de Intermarche (zo eentje als in Messines met allemaal heerlijke verse dingen Theo) en dan een camping zoeken.
Camping Deux Jumeaux (de Tweeling). Ik ben inmiddels zo gaar als een gekookte Eigenheimer maar kan zijn. Toch is dit op de bonnefooi reizen zo leuk, je weet nooit waar je terechtkomt.
De charmante Fransman bij de receptie kijkt bedenkelijk of er nog wel een plekje is. Ik wijs met duim en wijsvinger: petit place, teee nachten. Hij kijkt nog bedenkelijker. Gelukkig heb ik enige ervaring met dit soort gasten. Wilt u een factuur. Ik zeg nee, en jij ook niet. Zo biets ik een plekje voor € 30 incl koud biertje, gebrouwen in Baskenland, merk Kasper!
Mooie plek, morgen zie we wel verder.

  • 03 Augustus 2019 - 18:52

    Diny Van Der Kolk :

    Nog even en dan kun je land nr. 4 aan je lijstje toevoegen. En wat heb je al veel beleefd tijdens je fietstocht. En daarbij zo (voor ons) relaxt blijft. Morgen zien we verder: super!! We zien uit naar je Spaanse avonturen.

  • 03 Augustus 2019 - 21:18

    Marlies:

    Hoi hoi.
    Zeker leuk om elkaar zo te kunnen volgen. Zover van elkaar, twee zulke verschillende soorten reizen met de daarbij behorende indrukken en avonturen.
    Wij worden overal heen gebracht, jij doet , bij a, alles op eigen kracht.
    Geniet van Spanje, succes met treinen en eerst lekker bijkomen vandaag.

  • 04 Augustus 2019 - 09:27

    Carin :


    Hoi Han, aan een stuk je belevenissen weer gelezen. Je mag best wel weten met enige gezonde vorm van jaloezie. Ook het overwinnen van al die grote en kleine hindernissen, petje af. Het is geen toeval dat je dan mede ook dankzij dat kaarsje en medefietsers weer verder kunt. Ook Johan rijdt met je mee..
    Nu eerst Spanje..wie weet wat dat land je brengt..spannend..
    Kijk uit naar je nieuwe verhalen..
    Lieve fietsgroet van mij met een dikke knuffel

  • 04 Augustus 2019 - 11:21

    Jacinta Mensink:

    Hoi lieverd, vandaag niet zo ver gefietst en op een leuke camping je tent opgeslagen. Reizen is een avontuur, 's morgens vertrekken en niet weten wie je ontmoet, door welke mooie gebieden je fietst en waar je 's avonds de nacht doorbrengt. Reizen is je zintuigen prikkelen totdat ze genoeg hebben van alle nieuwe indrukken en dan ben je, zoals je het zelf omschrijft zo gaar als een Eigenheimer.
    Vannacht goed slapen en morgen maar eens een rustdag om daarna weer verder te reizen.
    Reizen is een driedubbel plezier: verwachting, avontuur en herinnering. Van: Ilka Chase - Amerikaanse actrice, radiopresentator en romanschrijver - 1905-1978.

  • 04 Augustus 2019 - 11:27

    Willempje:

    Wat leuk, Hanny, Hendaye! Frans-Spaanse grens waar wij 3 mei jl overstapten op de nachttrein naar Lissabon! Misschien zat je op hetzelfde terrasje met een wijntje t.o. Het station! Weer een hobbel genomen. Nu Spanje! Lieve groet, Willempje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 6687

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: