31-07-2019 - Soulac-s-Mer - Lacanau-Ocean - 67 km - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 31-07-2019 - Soulac-s-Mer - Lacanau-Ocean - 67 km - Reisverslag uit Lacanau-Océan, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

31-07-2019 - Soulac-s-Mer - Lacanau-Ocean - 67 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

31 Juli 2019 | Frankrijk, Lacanau-Océan

De illegale plek op de “zoveel-sterren-camping” kost ons € 50!
Na de lange dag van gisteren geen vroege start, moeten ook wel een beetje aan elkaar wennen.
Prachtig duinfietspad langs de kust, tussen naaldbomen door, begeleid door een luid krekelconcert. Het is nagenoeg vlak en we treffen veel fietsers.
Koffie in Montavilet, ik vind het wel gezellig, maar Jeanet en ik hebben niet hetzelfde fietstempo. Jeanet fietst vooruit. We lunchen met een Iers-Frans echtpaar, hun kinderen wonen in Canada. Oei, moet er niet aan denken. We praten Frans en Engels door elkaar.
We stoppen op tijd in Lacanau, de camping ziet er weer zoveel-sterrenachtig uit, maar we gaan het proberen. De vlotte jongen bij de receptie laat ons in het Frans hakkelen, munt. Oor de wasmachine, samen op een plekje, zegt hij: dat is dan € 33 dames, fietsers krijgen de helft korting. Boefje!

• 01 Augustus 2019 - 17:52

Celine:

Fijne nacht hanny en veel fietsplezier morgen. We drinken morgen avond een borrel op jou tijdens de feest 4 daagse! X

• 02 Augustus 2019 - 07:01

Jacinta Mensink:

Bordeaux op de kaart zichtbaar. Hanny, je komt steeds dichterbij het einddoel, hoewel er nog een lange weg te gaan is. Ik weet dat jij het fietsen door de duinen en langs de kust fantastisch vindt, de geur van zeelucht en de wind door je haren, zie ik je fietsen. Ook als je tussen naaldbomen door fietst.
    Bonne chance sur le chemin.
    Als je tevreden bent dan ben je gelukkig omdat je niets te wensen hebt.

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019