07-08-2019 - Santander - Oviede - trein - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 07-08-2019 - Santander - Oviede - trein - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

07-08-2019 - Santander - Oviede - trein

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

07 Augustus 2019 | Spanje, Oviedo

Wekker om 6.30 uur, het is nog donker. Inpakken ‘s morgens is toch gauw een uur hard werken, maar om 8.00 uur ben ik op het station. Eerst koffie, de trein gaat om 9.00 uur.
Er stappen twee wandeldames in, vol bewondering voor de fiets. Mogen we een foto maken, ach dat is-ie wel gewend. De taal blijft lastig, maar een van hen spreekt een beetje Duits. Kunnen we toch gezellig kletsen. Ze komen uit Barcelona, wandelen een stukje van de Camino, maar hebben hem ook al gefietst. Ze laten foto’s zien, hun fietsen waren niet goed en de bagage te zwaar.
De treinreis is weer schitterend, niet in foto’s vast te leggen, maar ik doe een poging. De trein stopt niet bij alle 40 stationnetjes. De conducteur legt uit: hij heeft op een briefje geschreven bij welk station reizigers moeten uitstappen. Dat geeft hij door aan de machinist zodat de trein kan stoppen. En als er geen reizigers op het perron staan, rijdt de trein gewoon door.
In Colombres stappen de dames uit, we wensen elkaar Buen Camino.
Na vijf uur aankomst in Oviedo. Hier is geen camping, dus ik zoek een hotel (dacht ik). Na vier pogingen krijg ik het een beetje benauwd, alles is vol. Ik fiets gewoon overal naartoe en vraag bij de receptie. Zo leer ik de stad al aardig kennen. Bij de vijfde heb ik geluk, maar dan moet de fiets op de kamer. Blijer kunnen ze me niet maken. Kamer 5e verdieping, ik heb de grootste lol. Maar de fiets past niet in de lift. Bagage er af, en de fiets achterover op het achterwiel, je maakt wat mee als fiets. Oskar zegt waarom neem je geen ligfiets, kun je er ook op slapen!
Ik verbouw de hele kamer vanwege de fiets, lekker badderen, was uitspoelen en apparatuur opladen. Nu de stad in om te eten.

• 07 Augustus 2019 - 20:14

Marlies:

Hoi hoi
    Wat leuk zo die treinreis. Slimme zet van de conducteur, zo blijft het tempo in de reis. Je maakt dus ook in de trein van alles mee