09-08-2019 - Ares - Irixoa - 55 km - Reisverslag uit Irixoa, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 09-08-2019 - Ares - Irixoa - 55 km - Reisverslag uit Irixoa, Spanje van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

09-08-2019 - Ares - Irixoa - 55 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

09 Augustus 2019 | Spanje, Irixoa

Banden opgepompt, ketting gesmeerd en de handschoentjes van Immy aan, daar ga ik weer. Miepje laat me over de snelweg fietsen, steil en volgens mij niet de goede richting. Na 20 km stel ik de gps opnieuw in en kom weer op landweggetjes en door kleine dorpjes. Zoals te verwachten veel klimmen. Eerst zie ik nog Jacobsschelpen van de Ruto do Norte, daarna kom ik in het Parque Naturel Fragas do Eume, en tref hier mijn eigen Pyreneeen. Een terreinwagen met twee Spanjolen stopt, ze wijzen omhoog, de route is zwaar, 3 km 10%. Dat redt ik niet fietsend, dan maar lopen. Als ik boven met Google Maps probeer uit te vinden waar ik ben, rijden ze me weer achterop, duim omhoog en denken bij zichzelf: gekke Hollanders.
Maar ik ben wel een eindje uit de richting, toch nog maar even door. Weinig campings hier, ik vraag in het volgende dorp bij een bar annex kapsalon. Geen camping, wel hotel eindje verderop, maar ik begrijp er niets van. De dametjes met natte haren en handdoek om gaan zich er ook mee bemoeien en iedereen gaat harder praten. Ze schrijft het op, Irixoa. Dan gaat haar man zich ermee bemoeien, hij heeft een bus en biedt aan om mij te brengen. Ik kan het niet geloven, willen ze dat voor mij doen? Kan ik dat wel aannemen en is het wel vertrouwd?
Maar geen keus, ik bedank ze hartelijk. Bagage weer van de fiets, alles in de bus, ze zwaait me uit, adios. Zo rijden we weer 10 km terug de route die ik vanmiddag heb gefietst. Het is een bar met auberge, er is plek. Ik wil mijn redder betalen, maar hij wil er niets van weten, muchos gracias, ben er een beetje emotioneel van.
Ik word hartelijk ontvangen, bicicletta in de garage, prima kamer met ontbijt en ik kan hier eten. Morgen nieuwe poging richting Santiago. Nadat ik 4 dagen met mijn kont in de trein heb gezeten, ben ik vastbesloten dit op eigen kracht te bereiken, dan doe ik er maar een dag langer over.
Nog even lekker bellen met Theo, die niet met me mee wil fietsen, maar wel een beetje in mijn fietstas zit en me op afstand iedere dag volgt. Dank je wel lieverd!

  • 09 Augustus 2019 - 19:58

    Carin:


    Hey Han, ik lig languit op mijn comfortabele bank met alle voorzieningen dicht in de buurt besef ik me nu. Denk aan je.. hoe moet het soms voor je zijn. Zonder strijd geen overwinning vertel je zo treffend. Maar je gaat hem telkens weer aan. Probeer tussen de regels de dipjes te ontdekken die er ongetwijfeld zullen zijn, maar je weet er toch steeds weer een positieve wending aan te geven. Komt Theo je nog een stukje tegemoet fietsen?

  • 10 Augustus 2019 - 03:43

    Ans Ludwig:

    Lieve Hanny, wat een mooi avontuur weer. En wat fijn dat er lieve mensen
    als je dat even hard nodig hebt. Je komt al lekker in de buurt van Portugal
    en van Theo

  • 10 Augustus 2019 - 07:28

    Hanny Morsink:

    Ik kan niet wachten Ans (Theo)

  • 10 Augustus 2019 - 07:28

    Hanny Morsink:

    En nee Carin ik fiets Hanny niet tegemoet dat kan ik ze niet aan doen (Theo)

  • 10 Augustus 2019 - 08:32

    Marlies:

    Hoi Lieverd,
    Wat fijn dat er toch steeds weer van die lieve behulpzame mensen zijn.
    De wereld is zo slecht nog niet.
    En Santiago halen op eigen kracht, dat lan je. Je bent zo’n sterke vrouw, UPS en downs horen erbij, maar jij put overal kracht uit.
    Topper

  • 11 Augustus 2019 - 07:34

    Vera:

    Hoi Hanny,
    Wat een doorzettingsvermogen en hoe beeldend geschreven, dat scheelt nu hoef ik zelf niet die kant op te fietsen... Groeten van Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 6667

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: