22-07-2019 - Liancourt - Henonville -48 km - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu 22-07-2019 - Liancourt - Henonville -48 km - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Hanny Morsink - WaarBenJij.nu

22-07-2019 - Liancourt - Henonville -48 km

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

22 Juli 2019 | Frankrijk, Hénonville

Ik ben merkbaar dicht in de buurt van Parijs. Macron wordt hier verguisd. De mensen hebben niet meer het gevoel dat hun iets afgepakt wordt, ze voelen dat hun iets afgepakt wordt. Veel campingbewoners wonen hier waarschijnlijk permanent, auto’s rijden al vroeg langs mijn tentje.
Langs de drukke D137 fiets ik naar Mouy, gaat prima met mijn achteruitkijkspiegeltje en oranje vlaggetje. Ik pak zonder moeite de route weer op, hier en daar een Jacobsschelp.
Een klim 3 km 7% zonder afstappen geeft de fietser moed. Met de fietshandschoenen van Immy heb ik grip op het stuur. Ze zien er wel een beetje SM-achting uit.....
Pauze in Meru, 32 gr. In Portugal is het ook zo warm. Theo stuurde een foto van zichzelf na werk aan een dakrenovatie, waarop Tom verschrikt reageerde: jij bent toch niet aan t fietsen, pap?
Na een paar 10% klimmetjes zoek ik in Henonville de camping op. Terrein achter een hek Bois Joli, maar ik word niet vrolijk van een hek, de code is 1010.
Hier zijn geen winkels, zegt het meisje van de camping, wel een boulanger. Na wassen en douchen ga ik er eens lekker shoppen. De dame in de winkels is veruit over mijn tocht, ik even iets minder. Maar ze heeft rijstsalade met kip, drinken en broodjes, en wenst me veel courage.
Vind ik ook nog een bar met Leffe aan de tap, drink twee biertjes en leg uit dat we in Nederland zeggen dat je niet op een been kunt lopen.
Morgen vroeg fietsen, t wordt erg warm!

  • 22 Juli 2019 - 16:15

    Celine :

    Weet je zeker dat je die handschoentjes van immy hebt gekregen en niet van theo? :p al een aardig stuk gefietst zeg!

  • 22 Juli 2019 - 18:30

    Theo:

    ;)

  • 22 Juli 2019 - 18:31

    Jacinta Mensink:

    Hoi Han, Dichtbij Parijs, le quatorze juillet in 2006, als twee vrijgevochten

  • 22 Juli 2019 - 18:38

    Jacinta Mensink:

    vrouwen fietsten we door deze prachtige wereldstad.

  • 22 Juli 2019 - 18:44

    Jacinta Mensink:

    Onze oranje vlaggetjes zorgden voor veel bekijks en getoeter. Zonder tom tom en apparatuur vonden we onze weg, wel zoekend en vragend! Wat genieten was het toen. Als men iets met hart en ziel doet, heeft men geen hulp nodig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Soms komt er een idee in je hoofd, en dat laat je niet meer los: fietsen naar Theo in Portugal. Ik heb daar geen fiets en het is wel een heel omslachtige manier om er daar een te krijgen, maar toch. Het idee werd een plan, en na een grondige voorbereiding vertrek ik op 14 juli 2019 op de fiets naar Alte in de Algarve.

Actief sinds 08 Juli 2019
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6658

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 01 September 2019

Trappen naar Theo

Landen bezocht: